جشن تولد تم دارجشن تولد تم دار، تا این لحظه: 10 سال و 1 ماه و 26 روز سن داره

جشن تولد تم دار......✿◕ ‿ ◕✿

فیلم آموزشی تهیه رویال آیسینگ

1393/3/4 12:57
نویسنده : نسیم
11,958 بازدید
اشتراک گذاری

 

 


 

 

رویال آیسینگ یه نوع کرمه که برای تزئین بیسکوییت ها، شیرینی ها، کیک ها، کاپ کیک ها و خلاصه هرچیزی که بشه تزئینش کرد و خوردش به کار میره. ویکی پدیا فارسی ترجمش کرده یخ چینه مجلل!! با تشکر فراوان از زحمات غیرقابل انکار عمو ویکی؛ ما همون بهش میگیم رویال آیسینگ زیادم تو فکر معنی کردنش نمی ریم. رویال آیسینگ یه تزئین حرفه ای به شمار میاد و میشه باهاش خیلی ریزه کاری ها و ظریف کاری های خوردنی رو ایجاد کرد مثل گل های کوچیک، حروف که باید ظریف نوشته بشن و کشیدن خطوط و لبه های طرح های مختلفه و خب معلومه که با کمی سلیقه و خلاقیت میشه کارهای زیادی با این کرم انجام داد.
من ویدئوهای زیادی دارم که کار با رویال آیسینگ رو نشون میدن و میشه ازشون ایده های خوبی گرفت که کم کم براتون پست میکنم ولی اول باید یاد بگیریم چطوری درستش کنیم و اصول و روش کار با رویال رو بدونیم.
نکته و توضیح زیاده و من نیمخوام توضیح زیادتر از این زیادی ها بدم پس میریم سراغ رویال آیسینگ.
رویال آیسینگ دو جور درست میشه. اول با استفاده از پودر قند، آب لیمو و سفیده تخم مرغه. به خاطر وجود سفیده تخم مرغ و خطر سالمونلا بعضی ها ترجیح میدن که به جای سفیده تخم مرغ از پودر مرنگ استفاده کنن. پودر مرنگ هم همون سفیده تخم مرغه که پاستوریزه و خشک میشه، با شکر، نمک و وانیل ترکیب میشه و به شکل پودر سفید و نرمی بسته بندی میشه و استفاده ازش ساده هم هست. فقط ممکنه تهیه کردنش برای بعضی ها مشکل باشه و البته من دیدم که اینترنتی هم میشه خریدش. اما نکته ظریف اینکه رویال آیسینگی که  با سفیده درست میشه کمی براق تر از رویالیه که با پودر مرنگ درست میشه. حالا با توجه به همه این نکات میتونیم روش درست کردنش رو انتخاب کنیم. رویال آیسینگ با پودر مرنگ رو میشه از روی دستوری که روی بسته بندی نوشته شده درست کرد و البته دستور کلیش رو هم براتون میذارم. تو این ویدئو رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ درست میشه و لطفا به نکاتش دقت کنید چون همیشه همین نکاته کوچیکه که به نظر نمیاد ولی ممکنه کار رو خراب کنه.
و اما نکته ها: رویال آیسینگ با دو تا غلظت کار میشه. یکیش که کمی روان تر و به اصطلاح شل تره بهش میگن فلودینگ و ازش برای پوشوندن سطح ها استفاده میشه و برای وقتی مناسبه که یه سطح تقریبا بزرگ مثل سطح بیسکوییت رو میخواین پوشش بدین. نه اینکه بیسکویت بزرگ باشه به خاطر اینکه کار با این کرم خیلی ظرافت داره همچین سطحی وسیع حساب میشه. منظور اینه که سطحی که نمیخواین روش ریزه کاری انجام بدین و فقط میخواین رویال آیسینگ رو بریزین تا پرش کنه و غلظت فلودینگ یه سطح صاف و سخت بهمون میده. وقتی کرم به این غلظت میرسه که اگه با همزن، قاشق یا هرچیزی یه مقدار از مواد رو برداریم و روی بقیه مواد مثلا یه شکل روبان بکشیم روبان برای چند ثانیه باقی میمونه و بعد ناپدید میشه.
 مدل دوم غلظت پایپینگ که خب غلیظ تر و به اصطلاح سفت تره و مثل خامه میمونه و ازش برای دورگیری کارها و ایجاد تزئینات ظریف و کلا هرچیزی که ریزه میزه است استفاده میشه. معمولا کارها رو با غلظت پایپینگ دورگیری میکنن و اجازه میدن تا خشک بشه و بعد وسطش رو با غلظت فلودینگ پر میکنن.
برای درست کردن رویال آیسینگ با غلظت مناسب طبق رسپی عمل کنید ولی اگه موادتون رقیق بود برای غلیظ کردنش از پودر قند استفاده کنید و اگه زیادی سفت و غلیظ بود برای شل کردنش از آب استفاده کنید و این کار رو با حوصله و کم کم انجام بدید تا به نتیجه دلخواه برسید.
نکته بعدی این که برای درست کردن آیسینگ باید مواد رو با سرعت پایین همزن هم زد تا داخل کرم حباب نداشته باشیم چون این حباب ها باعث میشن کار در نهایت تمیز و صاف نباشه. و اینکه بعد از اینکه به غلظت مناسب رسیدید دیگه کرم رو هم نزنید. همونطور که کم هم زدنش ممکنه رو سطح کار ایجاد ترک بکنه زیاد هم زدنش هم باعث میشه تو طرحتون پر از حباب باشه. اگه رویال آیسینگ رو شب قبلش درست کنید تا چند ساعتی بمونه و استراحت کنه حباب ها ازش خارج میشن و اگه وسط کار حباب دیدین حتما با نوک خلال دندون بترکونیدش.
یه نکته هم درباره رنگ کردن رویال بگم. رنگ های ژله ای که با مارک ویلتون همه جا  پیدا میشن گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی این کرم هستن. این کرم چون به راحتی رنگ رو به خودش میگیره گزینه خوبی برای کارهای رنگارنگه. میتونید یه بار با همین مقدار رسپی درستش کنید و داخل کاسه های کوچیک بریزید و با رنگ ها مختلف رنگ آمیزی و کار کنید.
رویال آیسینگ زود خشک میشه پس حتما باید روشو با سلفون یا حوله نمدار بپوشونید. بهتره وقتی درست میشه زود ازش استفاده بشه ولی رویال آیسینگی که با سفیده درست میشه 5-4 روز به شرطی که داخل ظرفی باشه که هوا بهش اصلا نفوذ نکنه میمونه. درباره رویالی که با مرنگ درست میشه گفته میشه که تا یک ماه هم خوب باقی میمونه و فقط ممکنه آب بندازه که اونم با دوباره هم زدن حل میشه. در هر صورت بهتره کم درست کنید و هردفعه ازش استفاده کنید. وقتی تزئین تموم شد رویال آیسینگ باید در مجاورت هوا بمونه تا کاملا خشک بشه که این هم بستگی به رطوبت محل زندگیتون داره و ممکنه از چند ساعت تا چند روز طول بکشه ولی بعد که خشک شد تا مدت طولانی بدون مشکل باقی میمونه.
برای کار با رویال آیسینگ میتونید از قیف های پلاستیکی با ماسوره های کوچیک و یا قیف های  کاغذی که گزینه بهتری هستن استفاده کنید. سعی میکنم خیلی زود یه ویدئو هم بذارم که درست کردن قیف کاغذی رو بهمون یاد بده.
بازم یه سری نکات تو ذهنم هست ولی فکر میکنم گفتنشون کمی ماجرا رو پیچیده کنه پس بهتره برای بقیه نکته ها ویدئو رو با دقت نگاه کنید و اینم بگم که کار کردن با رویال آیسینگ تمرین میخواد. پس اگه خلاقیت دارین و عاشق تزئین کردنین شروع کنید.
تو این ویدئو خانم استفانی رویال آیسینگ رو درست کردن و برامون یه بیسکویت هم تزئین کردن و چند تا تکنیک کوچولوی کار با رویال آیسینگ رو آموزش دادن. امیدوارم لذت ببرین.
 

مواد لازم برای رویال آیسینگ طبق ویدئو
 
رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ (غلظت فلودینگ)
2 تا سفیده تخم مرغ بزرگ (60 گرم)
2 ق چ آب لیموی تازه
3 پیمانه (330 گرم) پودر قند الک شده
 
رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ (غلظت پایپینگ)
1 تا سفیده تخم مرغ بزرگ
1 ق چ آب لیموی تازه
2 پیمانه (230 گرم) پودر قند الک شده
 
رویال آیسینگ با پودر مرنگ
4 پیمانه (440 گرم) پودر قند
3 ق غ (30 گرم) پودر مرنگ
½ ق چ طعم دهنده (وانیل- بادام - لیمو)
½ تا 4/3 پیمانه (180-120 میلی لیتر) آب گرم
 
 

 

دستور سریع رویال آیسینگ
 
رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ: داخل کاسه استند میکسر، یا با همزن دستی و یا بادست سفیده ها رو با آب لیمو هم بزنید تا مخلوط بشن. بعد کم کم پودر قند رو اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظتی که نیاز دارید (فلودینگ یا پایپینگ) -طبق توضیحات بالا یا ویدئو- برسید.
 
رویال آیسینگ با پودر مرنگ: پودر مرنگ و پودر قند رو با هم مخلوط کنید و کم کم بهش آب اضافه کنید و همزمان هم بزنید. حدود 5 تا 7 دقیقه با سرعت بالای همزن باید بزنیدش تا به استیف پیک برسه. اگه با این مقدار مواد به غلظت مناسب نرسیدید میتونید پودر قند و یا آب با توجه به نیازتون اضافه کنید. تست حالت فلودینگ و پایپینگ رو هم مثل روش سفیده تخم مرغ انجام بدید.
از این مقدار مواد حدود 3 پیمانه رویال آیسینگ درست میشه.

 

 

 
 
 
 
 
پسندها (4)

نظرات (1)

مامان یلدا
5 خرداد 93 14:42
سلام خسته نباشی زیبا وکاربردی بود
نسیم
پاسخ