جشن تولد تم دارجشن تولد تم دار، تا این لحظه: 10 سال و 30 روز سن داره

جشن تولد تم دار......✿◕ ‿ ◕✿

تزئین تخم مرغ به شکل آدم برفی

1393/10/9 10:28
نویسنده : نسیم
3,931 بازدید
اشتراک گذاری

تزئین تخم مرغ به شکل آدم برفی

 

مواد لازم:

- تخم مرغ آب پز برای بدن آدم برفی

- هویج برای کلاه و بینی آدم برفی

- برگ جعفری برای دست ها

- سیخ کباب چوبی

- دانه های فلفل سیاه برای چشم ها

 

تخم مرغ ها را که آب پز کرده اید و کاملا سفت شده اند پوست بگیرید. هویج را نیز پوست گرفته و آن را حلقه حلقه کرده به طوری که ضخامت هر حلقه نیم سانتیمتر باشد. یک حلقه کوچکتر را روی یک حلقه بزرگتر قرار دهید.

سر و ته تخم مرغ ها را با چاقو ببرید. بعد سیخ چوبی را از وسط تخم مرغ ها فرو کرده و خارج کنید تا سوراخی در تخم مرغ های آب پز به وجود بیاید. همین کار را هم با حلقه های کوچک و بزرگ هویج انجام دهید. سپس تخم مرغ بزرگتر را به عنوان بدن آدم برفی در نظر گرفته و تخم مرغ کوچکتر را به عنوان سر روی آن قرار دهید و ماکارونی را در همان جای سوراخ های به وجود آمده در تخم مرغ ها فرو کنید.

حلقه های هویج را که روی هم قرار گرفته اند بر روی تخم مرغ ها بگذارید که به عنوان کلاه آدم برفی محسوب می شود. بخش اضافه ماکارونی را که از کلاه آدم برفی بیرون زده است، شکسته و جدا کنید. نوک سیخ چوبی را در تخم مرغ ها فرو کرده و سوراخ های کوچکی برای چشم ها، بینی و دکمه ها ایجاد کنید. در سوراخهای چشم و دکمه ها، دانه های فلفل را قرار دهید. یک تکه مثلثی شکل از هویج را نیز به عنوان بینی آدم برفی جایگذاری کنید. در انتها یک شاخه کوچک جعفری را در یک طرف تخم مرغ به عنوان جاروی آدم برفی فرو کنید. می توانید به جای دانه های فلفل از قطعات خرد شده زیتون استفاده نمایید.

 

تعداد بیشتری آدم برفی به همین شیوه درست کنید و در کنار هم در یک سینی قرار دهید، با این تزئین زیبا می توانید یک صبحانه به یادماندنی برای خودتون و کوچولوهاتون درست کنید و هم تخم مرغ رو که اغلب بچه ها دوست ندارند به این شیوه برای بچه هاتون دلچسب کنید.

 

پسندها (5)

نظرات (2)

ورود به نی نی وبلاگ

ارسال نظر در این پست تنها برای نی نی وبلاگیها مجاز می باشد، بدین منظور لطفا ابتدا وارد منوی کاربری خود در نی نی وبلاگ شوید.
مامان سمانه
10 دی 93 10:39
وای چقد بامزه بود ، خیلی جالب بود مرسی از این ایده های قشنگ
نسیم
پاسخ
مامان ناهید
10 دی 93 15:25
خیلی جالب بود سحر جان
نسیم
پاسخ
ممنون گلم.