جشن تولد تم دارجشن تولد تم دار، تا این لحظه: 10 سال و 1 ماه سن داره

جشن تولد تم دار......✿◕ ‿ ◕✿

طرز تهیه بیسکوئیت هندوانه ای

1393/9/29 11:31
نویسنده : نسیم
2,628 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه بیسکوئیت هندوانه ای

 

 

مواد لازم برای تهیه بیسکوئیت ساده که base همه بیسکوئیت هاست:


- تخم مرغ     1 عدد
- پودر قند    100 گرم 
- آرد          300 گرم
- کره         150 گرم
- بیکینگ پودر    نصف ق م
- وانیل             نصف ق م
- کاغذ روغنی
- نی شیر کاکائویی

طرز تهیه :
یه چیزی اول از همه بگم تو این بیسکویت بوی کره کاملا مشهوده پس حتما از یه کره خوب استفاده کنید وگرنه از بوی چربی کره نمی تونید بیسکویت را بخورید از کره مارک پاک یا شکلی خواهشا استفاده نکنید. کره کاله و کره فرانسوی هر دو طمع خوبی داره.


 کره حتما باید به دمای محیط رسیده باشه پس 1-2 ساعت قبل اینکه شروع بکار کنید کره را از یخچال بگذارید بیرون تا نرم بشه اگه عجله داشتید میتونید کره را به قطعات کوچیک تقسیم کنید این کمک میکنه زودتر نرم بشه به هیچ وجه کره را آب نکنید.
اگه قبل از اینکه بیسکویت هندونه درست کنید بیسکویت ساده را درست کنید یه 2-3 بار که دستتون راه بیفته خیلی بهتره نمیخوام ناامیدتون کنم ولی بیسکویت هندونه دردسرش زیاده باید صبر و تحمل داشته باشید.

اول کره نرم شده را با همزن به مدت 2-3 دقیقه میزنیم تا رنگش یه کم کرم رنگ بشه 

 

توی این عکس معلومه که نرمی کره چقدره پره های همزن قشنگ تو کره فرو رفته

پودر قند را اضافه میکنیم و مجددا هم میزنیم طبق دستور تا 150 گرم هم جا داره پودر قند اضافه کنیم برای کسانی که شیرین تر می پسندند ولی ترجیحاً همین مقدار بهتره چون ممکنه بعدا بخواهیم بیسکویتها را با رویال آیسینگ تزئین کنیم.
و بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه میکنیم.

بعد از آن آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک میکنیم اینو برا همیشه بدونید برای تمام کیکها آرد را حتما الک کنید ترجیحا 3 بار میتونید از این الک چرخی ها بگیرید که راحت تر باشید.
همه جا میگن ترجیحا آرد سه صفر شیرینی پزی بخرید ولی اگه پیدا نکردید از آرد با مارک تک همون تک ماکارون استفاده کنید، وانیل و بیکینگ پودر هم مارک دکتر اوتکر.
به نظر من برای شیرینی حتما مواد با مارک معتبر تهیه کنید خیلی از لحاظ قیمت فرق نمیکنه ولی توی کیفیت، طعم و مزه واقعا تاثیر داره.

آرد را کم کم به مواد اضافه کرده وقتی دیدید مایه سفت شد دیگه همزنو بگذارید کنار و با دست هم بزنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد اگه احساس کردید که هنوز به دست میچسبه میتونید کمی آرد اضافه کنید ولی به نظر من احتیاج نیست این مقدار کافیه.
میتونید آرد را کم کم اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید و آخر سر 30 ثانیه با دور کند همزن بزنید اینجوری آرد کامل مخلوط میشه من به مرور زمان این روش را به کار بردم که از رسپی اصلی راحت تره حالا خمیر آمادست خمیر را به شکل دیسک داخل نایلون فریزر گذاشته به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید زمانی خمیر آمادست که جای چنگال داخل آن بماند.
بعد از اینکه از یخچال خمیر را در میارید اولش خمیر سفت شده نترسید عادیه 5 دقیقه بیرون بمونه با یه وردنه که میزنید عالی میشه هر چی خمیر سردتر باشه قالب زدن راحت تره و انتقالش به سینی فر طبعا راحت تر.
تا این مرحله همون بیسکویت ساده بود که میتونید خمیر را روی کاغذ روغنی پهن کنید و با وردنه باز کنید اگه دفعه اولیه که وردنه میکنید اول یه چونه مثل چونه نونوایی درست کنید گرد باشه وردنه را وسطش بگذارید از وسط به اطراف ببرید با چند بار تمرین یاد میگیرید اول که خمیر سرد و سفته یه کم سخته ولی راه میفتید

اینم تنها عکسی که داشتم خمیر را به قطر 5 میلیمتر باز کرده قالب زده داخل سینی فر که یا از قبل چرب کرده یا کاغذ روغنی گذاشتیم میگذاریم برای انتقالش هم از کاردک یا اگه ندارید کفگیر که سرش نازک باشه که زیر خمیر بره استفاده می کنیم.
اینجاست که میگم خمیر هر چی سردتر باشه کار باهاش راحت تره.
حالا قالب زدنهای مختلف و نقاشی روی بیسکویتها بمونه برای بعد.
فر را از یه ربع قبل گرم کنید روی دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه
زمانی بیسکویت آمادست که زیر بیسکویت طلایی شده باشد.
نکته : بیسکویت کره ای به هیچ وجه با دست ورز ندهید چون سفت میشه
و اما .........
قسمت سخت ماجرا رسیدیم به بیسکویت هندونه
خوب حالا خمیر سه رنگ میخوایم اول خمیر را وزن کرده با این مقدار مواد اولیه حدود 580 -600 گرم خمیر بدست میاد که اول خمیر را نصف کرده جدا گذاشته که رنگ قرمز کنیم و نصف دیگر را باز دو قسمت کرده یه قسمت سفید یه قسمت سبز. 
برای رنگ کردن از رنگهای ژله ای ویلتون استفاده کنید. با یه خلال دندون رنگ به خمیر زده کمی ورز میدیم که رنگ همه جا یکسان شود

همه خمیرها را جدا داخل کیسه فریزر به مدت 15 دقیقه بگذارید بعد خمیر قرمز را به شکل استوانه یا لوله مثل شکل زیر درآورید.

یه نایلون فریزر را از وسط نصف کرده رو میز کار پهن کنید خمیر را غلش بدید توش و بذارید داخل یخچال
حالا نوبت خمیر سفید رنگه که احتیاج به رنگ کردنش نبود خمیر را از یخچال درآورده رو میز دوباره یه نایلون فریزر پهن کرده خمیر را به اندازه ای که استوانه قرمز داخلش جا بگیرد پهن کرده تقریبا میشه 14*25

خمیر قرمز را با نایلون روی خمیر سفید گذاشته غلطش میدیم که پلاستیک ازش باز بشه و وسط خمیر سفید قرار بگیره خمیر سفید را با نایلونش روی خمیر قرمز رول کرده ابتدا یک طرف خمیر را بالا آورده و پلاستیک را جدا کرده و بعد طرف دیگر را و محل بهم رسیدن دو خمیر را کمی صاف کرده که یه همپوشانی پیدا بکنه.
دوباره همین مراحل را برای خمیر سبز انجام داده فقط عرض مستطیل را کمی بیشتر میگیریم.

بعد از رول کردن کامل خمیر را به مدت 1 ساعت داخل یخچال میگذاریم همینطور که تو عکس میبینید سر و ته خمیر کمی ناصافی داره و موقع برش هم ممکنه 2-3 تا برشها از بین بره در واقع زائده کاره.
خمیر را با چاقوی لیزری برش داده نیم میلیمتر و هر برش را از وسط نصف کرده و برای هسته هاش از دونه های نی شیر استفاده میکنیم.
نی شیر همین نی های آماده که برا بچه ها میگیرن که توی لیوان شیر معمولی میگذارن ولی با طعمهای مختلف نوش جان میکنند یکی از نی ها را برش زده از دونه هاش برای هسته استفاده کنید.

اینم عکس بیسکویتها داخل قالب، نگران نباشید بیسکویتها وقتی از یخچال میاد بیرون و برش میخوره و گرمتر میشه قابل انعطافه و میتونید حالتش بدید و اگر فاصله بین لایه ها هست از بین ببرید حتما موقع رول کردن دقت کنید که لایه ها کاملا روی هم قرار بگیرن و فاصله بینشون نیفته. 
نگران نباشید بعد از پخت اینقدر خوشگل میشن که ساعتها فقط تماشاشون میکنید.

 به مدت 15 دقیقه داخل فر 180 درجه سانتیگراد بپزید فقط از دقیقه 13 به بعد مرتب چک کنید چون اگر زیادی بپزه رنگ سبز و قرمز تغییر رنگ داده و زیاد جالب نمیشه.

 

 

برگرفته از سایت قاشق چنگال

 
پسندها (1)

نظرات (0)