جشن تولد تم دارجشن تولد تم دار، تا این لحظه: 10 سال و 1 ماه سن داره

جشن تولد تم دار......✿◕ ‿ ◕✿

رولت هندوانه ای

1393/9/27 15:30
نویسنده : نسیم
2,418 بازدید
اشتراک گذاری

 رولت هندوانه ای بسیار زیبا و ساده ویژه شب یلدا! +عکس

 

 

مواد لازم:
تخم مرغ 4 عدد 
 شكر 80 گرم 
 آرد 90 گرم 
رنگ خوراکی قرمز و سبز به مقدار لازم
خامه به مقدار لازم

چیپس شکلات به مقدار لازم

 رولت هندوانه ای بسیار زیبا و ساده ویژه شب یلدا! +عکس

 طرز تهيه 
ابتدا کیک رولت 4 تخم مرغی را با این روش درست کنید:
 زرده تخم مرغ را از سفيده جدا كنيد و زرده را با نصفي از شكر و وانيل بزنيد تا كرم شود .سفيده تخم مرغ را زده تا فرم بگيرد و بعد شكر را بصورت باراني به آن اضافه كنيد . زرده وسفيده را مخلوط كرده و بعد آرد را روي آن الك مي كنيم .

قبل از اضاقه کردن آرد، مایه را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده؛ به یک قسمت رنگ قرمز و به قسمت دیگر رنگ سبز اضافه کنید. ( من از رنگ مایع استفاده کردم )بعد آرد را به آرامی با مایه مخلوط کنید.

کف سینی را کاغذ روغنی انداخته و سپس مایه قرمز را در یک طرف سینی و سبز را در طرف دیگر بریزید و با قاشق داخل سینی پخش کنید.

دو قاشق غذاخوری از مایه سبز را نگه داشته، کمی دیگر به آن رنگ سبز اضافه کنید تا کاملاً تیره شود و سبز پر رنگی داشته باشید. ( تفاوت دو رنگ سبز زیاد باشه که خودشو بیشتر نشون بده )این مایه را داخل قیف بریزید و روی مایه کیک داخل سینی خطوط موازی بکشید و با سیخ چوبی به آن فرم دهید.

رولت هندوانه ای بسیار زیبا و ساده ویژه شب یلدا! +عکس

برای ادامه کار و مراحل بعدی، مانند رولت معمولی عمل کنید.یعنی خامه بکشید و از قسمت قرمز شروع به رول کردن کنید . قسمت قرمز داخل میمونه و سبز میاد روی رولت! به یاد داشته باشید که روی حوله ( یا کاغذ روغنی ) که رولت را روی آن بر میگردانید، حتما پودر قند بپاشید که رویه رولت کنده نشود.

بعد از خامه کشی و چندساعت استراحت در یخچال، رولت را با چاقوی اره ای برش زده و بعد چیپس های شکلات را برای تزیین روی برش ها میریزیم.

رولت هندوانه ای بسیار زیبا و ساده ویژه شب یلدا! +عکس

 

 نیک صالحی

 

 

 

 

پسندها (2)

نظرات (1)

مامان سمانه
28 آذر 93 19:15
نسیم
پاسخ