جشن تولد تم دارجشن تولد تم دار، تا این لحظه: 10 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره

جشن تولد تم دار......✿◕ ‿ ◕✿

جوک تلخ و ترسناک

1393/7/22 9:24
نویسنده : نسیم
1,321 بازدید
اشتراک گذاری

ما تنها نسلی هستیم که می‌تونیم هر وقت دلمون خواست، دوش بگیریم. قبل از ما حموم نبود، بعد ما آب نیست!

جوک است، ولی آدم را نمی‌خنداند. مثل آن تبلیغی که در مورد پسرش آرمان حرف می‌زد (از کجا می‌شود دوباره دیدش؟) و می‌خواست همه چیز را برای بچه‌اش فراهم کند، ولی درواقع داشت آب و برق و انرژی او را مصرف می‌کرد.

این چیزها برای ما مثل کابوس‌های دورند، اما در خیلی از جاهای دنیا واقعی شده‌اند. خیلی‌ها در همین کره زمین، حالا آب‌شان جیره‌بندی است، برق‌شان شب‌ها قطع است و در لوله‌هایشان همیشه گاز نیست. دیر نیست که روزگار خودمان هم همین باشد. روزگار بی‌آبی به ما خیلی نزدیک است. همین جا پشت در.

ننشینیم غر بزنیم که فلانی مسئول مدیریت آب بوده و کاری نکرده، یا کشاورزها باید سیستم آبیاری را عوض می‌کرده‌اند و نکرده‌اند، یا آب صنعت باید از آب شهری جدا شود و این چیزها. انقدر به دیگران لعنت نفرستیم. برای یک بار هم که شده خودمان بلند شویم و شمعی روشن کنیم.

به آب فکر کنیم. دائم به آب فکر کنیم. در هر لحظه‌ای که آب دم دست‌مان است به هر روشی که می‌توانیم و بلدیم، آب کمتر مصرف کنیم.

به بچه‌هایمان فکر کنیم. به این پاره‌های جان‌مان که هر لیوان آبی که اضافه بر حق‌مان است، داریم از حق آن‌ها مصرف می‌کنیم. مثل این است که بدون این که بچه‌مان بفهمد، غذایش را خودمان بخوریم. مسخره نیست؟! کدام مادری چنین کاری می‌کند؟

به آب، به درخت‌ها، به حیوانات، به انرژی، به محیط زیست، به زباله‌ها فکر کنیم. از امروز فکر کنیم چطوری می‌توانیم برای بچه‌هایمان آینده بهتری بسازیم. از حالا به‌شان یاد بدهیم که حق ندارند این چیزها را خراب کنند و هر جور دوست داشتند مصرف کنند، چون آب، جنگل، رود، حیوانات، زمین، مال آن‌ها و مال ما نیست. ما همه است. مال خداست.

هر ایده‌ای دارید برای کاهش مصرف آب با دیگران به اشتراک بگذارید. از نماز باران بگیر، تا روش آب دادن به گل‌ها و حمام کردن بچه‌ها. دست به کار شوید. این کامنتدونی را پر کنید از ایده‌های بکر و خلاقانه برای کاهش مصرف آب.

شرکت اب و فاضلاب کشور براي جبران بخشی از کم آبی هاي کشور نکات ریز اما قابل توجهی را به مشترکان خود توصیه می کند تا هر مشترك به نحوي در صرفه جویی و به عبارت دیگر مصرف بهینه آب سهیم باشد. این توصیه ها بدین شرح است:

کلیک کنید.

 

نظرات برخی از دوستان رو هم  در وبلاگ روز های مادرانه می تونید اینجا بخونید.

پسندها (12)

نظرات (8)

mamane radin
22 مهر 93 11:08
عالی بود عزیزم، من به نوبه خودم از این به بعد بیشتر از قبل سعی میکنم که صرفه جویی کنم و حتماً به محمد رادین هم یاد میدم.مرسی
نسیم
پاسخ
مامان مهلا
22 مهر 93 17:02
من که صرفه جویی شده بزرگترین دغدغه زندگیم تو این چند روز
نسیم
پاسخ
هنرهای دست ساز چیکچی
23 مهر 93 9:17
خیلی خوب نوشتید
نسیم
پاسخ
مامان آرزو
23 مهر 93 13:52
سلام گلم تولد محمدجونو با تم پو گرفتیم واقعا یه دنیا ازت ممنونم چه طوری عکساشو برات بفرستم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نسیم
پاسخ
مبارک باشه.میام وبت.
مامان فاطمه
23 مهر 93 23:01
سلام خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــانوم ممنونم که به وب م سر زدین متشکرم بخاطر تبریکتون کاری نکردم کاش توانم بیشتر بود و میترکوندم هنوز صدای خاله خاله گفتنشون تو گوشم هنوز
نسیم
پاسخ
مامی آتریسا جون
24 مهر 93 17:44
آره عزیزم متاسفانه ما در عین اینکه مسلمونیم و این همه ادعا داریم ولی واقعا به اون چیزهایی که پیامبر ما و بزرگ های دینمون گفتن عمل نمیکنیم واقعا مایه ی شرمندگیه که حدیث به این زیبایی رو من باید اولین بار روی بطری آب کشور استرالیا ببینم ممنون از اطلاع رسانیت عزیزم
نسیم
پاسخ
آره عزیزم، منم وقتی این عکس رو دیدم واقعاً تعجب کردم.امیدوارم ما همه بتونیم قدمی حتی خیلی کوچک برای صرفه جویی آب برداریم.
مامان عسل 
28 مهر 93 10:35
جالب بودامیدوارم همه رعایت کننپیشمون بیاسحرجون میدونم سرت بایدخیلی شلوغ باشه
نسیم
پاسخ
چشم، شرمنده ام به خدا.
مهدیه مامان تبسم
28 مهر 93 13:04
سلام سحر جان . چرا آدرس های فوتوشاپ رو حذف کردی؟ میشه آدرسش رو بهم بگی .؟ممنونم
نسیم
پاسخ
عزیزم آدرس های فتوشاپ رو حذف نکردم فقط بردم تو صفحات جداگانه تا هم اسم سایت معلوم باشه و هم اینکه هر تعداد بخوام بتونم اضافه کنم. ستون سمت راست وبم قبل از آمارگیر.